موتور ,انرژی ,موتورهای ,موتورها ,دارای ,استفاده ,میدان مغناطیسی ,موتورهای احتراقی ,مورد استفاده ,استفاده قرار ,انواع موتور ,انواع موتور خودرو ,
پروژه بررسی و طراحی انواع موتور خودرو
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 78
دانلود فهرست پروژه قبل از خرید

موتور یکی از ارکان اصلی خودرو می‌باشد، که وظیفه اصلی حرکت آن بوسیله موتور با انجام یک سری اعمال خاص امکان پذیر می‌شود. بر این اساس تلاشهای زیادی در زمینه طراحی و ساخت انواع موتور صورت گرفته است که در حال حاضر نیز بیشتر سرمایه گذاریهای کارخانه‌های خودرو سازی در این زمینه انجام می‌شود. تمام موتورهایی که در زندگی بشر مورد استفاده قرار می‌گیرند انرژی جنبشی را به شکل یک حرکت دورانی (چرخشی) در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند. موتورها این انرژی را از طریق تبدیل انرژی‌های پتانسیل و یا انرژیهای دیگر بوجود می‌آورند که می‌توان بر حسب منبع انرژی اولیه، موتورها را تقسیم بندی کرد که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد. بطور کلی می‌توان گفت که در پیرامون ما هر وسیله‌ای که کاری انجام می‌دهد دارای یک موتور است که حرکت قطعات آن و نیروی مورد نیاز آن وسیله را تأمین می‌کند. مثلا لوازم خانگی مثل یخچال، ضبط صوت ، پنکه‌های تصویه و ...  همگی دارای یک  موتور الکتریکی می باشند و یا اتومبیلهایی که در خیابان ها رفت وآمد می‌کنند هر کدام یک موتور جهت تأمین انرژی جنبشی خود دارند.                         

تاریخچه
ایده ساخت موتور به زمانهای دور باز می‌گردد، چنانکه قبل از سالهای1700 میلادی تلاشهایی جهت ساخت موتورها به شکل امروزی انجام پذیرفته بود. (هرچند موتورهای ساده آبی که انرژی جنبشی آب را به حرکت چرخشی تبدیل می‌کردند از زمانهای بسیار دورتر ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند) لیکن اولین تجربه موفقیت آمیز در این زمینه، در سال 1769 اتفاق افتاد. در این سال جیمز وات توانست یک موتور بخار اختراع کند که قابلیت استفاده از انرژی محبوس در سوختهای مختلف نظیر چوب و زغال سنگ را داشت.                                                                               
ساختمان موتور
ساختمان موتورها بسیار گوناگون ولی در عین حال از لحاظ اصول کلی بسیار مشابه است. مثلا همه موتورهای احتراقی دارای یک محفظه برای فشرده کردن سیال می‌باشند که سیلندر نام دارد. یا اینکه همگی دارای یک قطعه متحرک رفت و برگشتی می‌باشند که پیستون نام دارد و ... لیکن ساختار موتورهای برقی متفاوت است. همگی آنها دارای یک سیم پیچ ثابت می‌باشد که میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. در میان این سیم پیچ میدان، یک آرمیچر (روتور) وجود دارد که با تغییرات میدان مغناطیسی انرژی الکتریکی را به انرژی جنبشی تبدیل می‌کند (به شکل چرخش) و ...     
      
طرز کار موتور
موتورهای الکتریکی از لحاظ تجهیزات و ساختار نسبتاً ساده تر از موتورهای احتراقی هستند. البته طرز کار آنها نیز نسبتاً ساده تر است. این موتورها با ایجاد یک میدان مغناطیسی و تغییرات مکرر این میدان مغناطیسی باعث به چرخش درآمدن روتور می‌شوند. و این چرخش توسط میله ای از محفظه موتور خارج و مورد استفاده قرار می‌گیرد. موتورهای احتراقی بصورت نوسانی کار می‌کنند یعنی اینکه قطعات متحرک آنها (پیستونها) که قابل انتقال انرژی هستند، حرکت رفت و برگشتی دارند. برای تبدیل این حرکات رفت و برگشتی به حرکت چرخشی وسیله‌ای به‌ نام میل لنگ استفاده می‌شود.


منبع اصلی مطلب : فروشگاه اینترنتی دانلودی
برچسب ها : موتور ,انرژی ,موتورهای ,موتورها ,دارای ,استفاده ,میدان مغناطیسی ,موتورهای احتراقی ,مورد استفاده ,استفاده قرار ,انواع موتور ,انواع موتور خودرو ,
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پو اس ام اس : دانلود پروژه بررسی و طراحی انواع موتور خودرو