بخار ,توربین ,توربینهای ,انرژی ,اولیه ,روتور ,توربینهای بخار ,انرژی الکتریکی ,توربین بخار ,سرعت مماسی ,اجزای ساکن ,طراحی اجزاء روتور ,پروژه برر
پروژه بررسی آنالیز تنش و طراحی اجزاء روتور و استاتور توربینهای بخار 
دسته: مکانیک و گرایش های مربوطه
فرمت فایل اصلی: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل : 110
دانلود فهرست پروژه قبل از خرید

همانطور که می دانیم در حال حاضر توربینهای بخار و گاز پیشرفته ، محرک های اولیه اساسی در نیروگاههای حرارتی . هسته ایی می باشند . اهمیت آن ها در مهندس قدرت با هر گونه افزایشی در تقاضای برق کاملاً مشخص می گردد . برای مثال در حال حاضر 83 تا 85 درصد تولید انرژی الکتریکی در کشور روسیه (شوروی سابق) به عهده توربینهای بخار و گاز ، نیروگاههای حرارتی و هسته ایی می باشد توربینهای بخار را می توان بطور موثر در تولید هم زمان برق و گرما که میزان بکار گیری  حرارت سوختهای آلی و هسته ایی را افزایش می دهد . مورد استفاده قرار داد . نیروگاههای گازی و ترکیبی قدرت ، نور زیادی دارند و می توان آن ها را برای بارهای اوج (پیک) در سیستمهای قدرت بکار گرفت .

تأمین انرژی الکتریکی کافی مطمئن به منزله نیروی محرکه صنعت کشاورزی ، و خدمات اساسی ، از اصلی ترین نیازها و ملزومات پیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار می باشد . در حال حاضر بخش عمده انرژی الکتریکی مورد نیاز توسط نیروگاههای بخار ، گازی ، ترکیبی و هسته ایی تولید می گردد .که در تمامی این نیروگاهها تبدیل انرژی حرارتی به انرژی مکانیکی بوسیله توربینهای بخار و گازکه از پیچیده ترین حساس ترین تجهیزات نیروگاهی می باشند صورت می گیرد لذا مسائل مربوط به طراحی ، ساخت و بهره برداری بهینه از توربینهای بخار و گازاز بالاترین درجه اهمیت علمی- فنی و اقتصادی برخوردار می باشد

تاریخچه پیشرفت توربین بخار
اولین مدل یک توربین از نوع محوری   ، ضربه ای   و تک مرحله ای   با نازل های واگرا مطابق (شکل 1-1) توسط یک مهندس سوئدی به نام گوستار دی لاوال   در سال 1883 ارائه گردید . در این توربین انبساط بخار از فشار اولیه تا فشار نهایی تنها در زنجیره نازل   یک مرحله رخ می داد ، به همین دلیل لازم بود که بخار هنگام خروج از گذرگاه نازل ها سرعت بالایی داشته باشد . از آنجا که به منظور استفاده بهینه از انرژی جنبشی جت بخار، سرعت مماسی پره های متحرک ( همانطور که در فصل دوم اثبات خواهد شد ) باید تقریباً برابر نصف سرعت مطلق جریان بخار خروجی از نازل باشد ، توربین لاوال باید دارای سرعت مماسی بالا و بنابراین یک فرکانس دورانی زیاد باشد .

 اجزای اصلی و طرح یک توربین بخار
توربین بخار یک نوع محرک اولیه است که در آن انرژی پتانسیل بخار به کار مکانیکی محور دوار (روتور ) تبدیل می گردد. هر توربین شامل اجزای ساکن ( ثابت) و متحرک می باشد . مجموعه اجزای ساکن توربین مرسوم به استاتور و مجموعه همه اجزای دوار به روتور موسوم می باشد . یک نمونه توربین تقطیری تک سیلندر باقدرت MW50 و شرایط اولیه بخار MPa8/8 و  535 را در نظر بگیرید .(شکل 1-3) . این توربین ، یک روتور از نوع ترکیبی دارد. تعداد 19 دیسک اولیه که دمای ناحیه کار آنهابالا می باشد.


منبع اصلی مطلب : فروشگاه اینترنتی دانلودی
برچسب ها : بخار ,توربین ,توربینهای ,انرژی ,اولیه ,روتور ,توربینهای بخار ,انرژی الکتریکی ,توربین بخار ,سرعت مماسی ,اجزای ساکن ,طراحی اجزاء روتور ,پروژه برر
اشتراک گذاری: این صفحه را به اشتراک بگذارید

پو اس ام اس : دانلود پروژه بررسی آنالیز تنش و طراحی اجزاء روتور و استاتور توربینهای بخار